Logo: Urząd Gminy Świetajno
Baner: LGDBaner: Kącik przedsiębiorcyBaner: RodzinaBaner: Telewizja Kopernik
Baner: Mapa GminyBaner: Umów wizytę w Urzędzie SkarbowymBaner: Emp@tiaBaner: ZusPue
Baner: ZusBaner: Praca.pl - Urząd Gminy Świętajno nie odpowiada za treści umieszczone na portalu .

Konferencje i Webinaria

Konferencje i webinaria związane z trudnościami w rodzinie, wśród dzieci i młodzieży oraz pojawiającymi się problemami natury psychologicznej.

  • 17-01-2022
  • Autor: Rafał Zwiernik
  • drukuj
Darmowa lekcja z webinaru - szkoła dla rodziców online
 
Wychowywanie dziecka to naprawdę duże wyzwanie. Rodzice bardzo często muszą zmierzyć się z wieloma trudnościami, aby nawiązać głęboką, bezpieczną relację ze swoją pociechą. Szkoła dla rodziców to doskonałe rozwiązanie dla wszystkich dorosłych, którzy poszukują wsparcia oraz porad w związku z wychowaniem dziecka.
Odporność psychiczna dziecka i rodzica
 
Na webinarze rodzice poznają pojęcia odporności psychicznej, stresu oraz stresorów. Zrozumieją różnicę pomiędzy depresją a obniżonym nastrojem. Zapoznają się ze sposobami radzenia sobie w sytuacji obniżonego nastroju. Webinar traktuje również o wypaleniu emocjonalnym i wyjaśnia, jak istotne jest to, by najpierw zadbać o siebie i o swój dobrostan psychiczny, aby kolejno móc prawidłowo zaopiekować się innymi.
 
 
O lęku i strachu nie tylko u dzieci. Jak opiekować się tymi emocjami i być wsparciem dla dziecka?
 
Na tym webinarze rodzice dowiedzą się m. in.: Jaka jest różnica między lękiem a strachem? Jakie mogą być przyczyny odczuwania tych emocji u dziecka? O jakich lękach rozwojowych powinni pamiętać? Na webinarze rodzice poznają również konkretne metody i sposoby postępowania i wsparcia dziecka w trudnych momentach.
 

Dom jako bezpieczna przystań wspierająca rozwój dziecka

Webinar, na którym rodzice dowiedzą się, jak ważna jest miłość bezwarunkowa i akceptacja dziecka. Poznają również 3 role rodzicielskie: nadzorca, helikopter, towarzysz. Webinar sprzyja refleksji nad tym, których cech jest w rodzicach najwięcej i co one oznaczają. Szkolenie traktuje również o strefach regulacji, dzięki czemu rodzice dowiedzą się, jak wspierać dziecko w sytuacjach codziennych, jak towarzyszyć mu w trudniejszych momentach. Dzięki wiedzy na temat stref regulacji rodzice będą świadomie rozpoznawali emocje własne i swoich dzieci, co ułatwi im  świadome reagowanie i udzielanie wsparcia.
 
 
Co cię nie zabije… - bullying i jego konsekwencje (podcast)
 
Bullying jest zjawiskiem znacznie bardziej złożonym i niebezpiecznym niż wielu osobom może się wydawać. Choć niektórzy postrzegają go jako „zwykłe dokuczanie”, w praktyce mamy do czynienia z przemocą rówieśniczą, której skutki mogą być widoczne przez wiele lat. Co więcej, jej konsekwencje często odczuwają dzieci w całej klasie, a także ich rodziny. 
Z jakimi mechanizmami neurofizjologicznymi mamy do czynienia w przypadku bullyingu? Z jakimi psychologicznymi konsekwencjami mogą mierzyć się cała klasowa społeczność, a z jakimi poszczególne ofiary, sprawcy i ich rodziny?Jak często bullying kończy się samobójstwem? 
Na te i wiele innych pytań odpowiedzieli dr Małgorzata Wójcik - badaczka dynamiki grup rówieśniczych ze szczególnym uwzględnieniem powodów i przejawów bullyingu oraz Jakub T. Mróz, założyciel Międzywydziałowego Koła Badań Relacji Rówieśniczych i Bullyingu OLWEUS. Rozmowę poprowadziła Michalina Mruczyk.
 
 
Przeciwdziałanie przemocy rówieśniczej w szkole (podcast)
 
W każdej większej społeczności istnieje jakiś system sprawiedliwości. Określa, co się dzieje, kiedy jeden z członków społeczności narusza zasady i prawa panujące w grupie. Wiele systemów sprawiedliwości szkolnej opartych jest o założenie, że jeśli ktoś narusza zasady lub krzywdzi inną osobę – powinien ponieść karę, proporcjonalną do rodzaju przewinienia. Jej dolegliwość powinna być adekwatna do szkody, którą poniosła ofiara lub społeczność. Wydaje się, że sprawiedliwość zostanie przywrócona poprzez skupienie działań wokół naruszenia zasady i sprawcy. W przeciwieństwie, sprawiedliwość naprawcza nie jest oparta na represjach i karze, a oparta o szacunek dla ucznia i wspierająca branie odpowiedzialności za szkodę/krzywdę przez jej naprawienie.
Jakie są główne cele sprawiedliwości naprawczej? Jakie są jej reguły? O tym, jak zbudować taki system w polskiej szkole oraz jakie efekty przynosi uczniom, nauczycielom i rodzicom opowiada dr Aleksandra Dopierała, psycholożka, terapeutka systemowa, wykładowczyni i nauczycielka mianowana.
 
 
Cyberprzemoc - co ważnego mówią najnowsze międzynarodowe badania?
 
Rozwój technologiczny oraz łatwy dostęp do internetu trwale wpłynęły na nasze życie. Młodzież dużą część swojego czasu spędza przy komputerze, co niesie za sobą zagrożenie, takie jak cyberprzemoc. Ta forma znęcania różni się od przemocy występującej w realnej rzeczywistości jedynie tym, że do agresji i napaści dochodzi za pośrednictwem internetu. Co mówią badania EU KIds Online i ySkills na temat cyberprzemocy? Jakie są jej rodzaje? Jak zapobiegać temu zjawisku? Na te i inne pytania odpowiada dr hab. Jacek Pyżalski, profesor na Wydziale Studiów Edukacyjnych Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu.
 
 
Spektrum autyzmu
 
Choć spektrum autyzmu kojarzone jest z zaburzeniem, którego diagnozę stawia się w wieku dziecięcym to wiele osób dopiero w dojrzałym wieku dowiaduje się o swojej neuroatypowości. Diagnozowanie dorosłych nie jest łatwym zadaniem. Dorośli ze spektrum autyzmu często wykształcają umiejętność maskowania wszelkich objawów. Jak przejawia się spektrum autyzmu u osób dorosłych? W jaki sposób przebiega proces stawiania diagnozy? Czy występują różnice pomiędzy spektrum autyzmu u kobiet i u mężczyzn? Jak wspierać rozwój i funkcjonowanie osób dorosłych w spektrum autyzmu? Na te i wiele innych pytań odpowie lek. Magdalena Flaga-Łuczkiewicz, kierowniczka Poradni Zdrowia Psychicznego dla Lekarzy i Studentów Medycyny w Centrum Terapii Dialog, specjalistka psychiatrii, psychoterapeutka, orędowniczka walki ze stygmatyzacją w psychiatrii. Spotkanie poprowadzi Joanna Flis.